Restaurant El Trull d'en Francesc

Plaza Placeta De l'Oli, 1
Boadella d'Empordà (Girona)       www.trull-boadella.com

Tenen una gran varietat de plats, que no deixen indiferents els paladars més exigents, sempre fidels als principis de la cuina de la nostra terra, molt variada en ella mateixa, però sense deixar d'innovar.

Siena72       14-05-2011 00:00

Hem visitat el restaurant per un dinar en familia. La primera cosa que sorpren és la quantitat de gent que coneix aquest local, al lloc on està ubicat. Situat a la vora de la Muga al poble de Boadella, té dos ambients diferenciats. Una antiga terrassa , ara coberta i vidriada amb unes fantàstiques vistes al riu. I una part interior més antiga i potser més acollidora, però menys espaiosa.

Treballen receptes de cuina catalana de tota la vida, presentades amb molt bon gust i estil. No us espanteu per la carta. Et porten una carta amb una àmplia varietat de plats, dos menús de temporada, una altra petita carta amb suggeriments i el maitre ho remata amb alguns plats presentats molt amablement de viva veu. Masses coses de masses maneres diferents. Quan mires la primera carta ja no pots recordar els plats que t'han dit de paraula. Un cop entrats en materia la veritat és que totes les propostes fan molt bona pinta i recorden una mica la nostra cuina catalana de sempre, portada a la modernitat sense ser estridents.

Degustem un variat de plats: Amanida amb formatge de cabra. Peus de porc amb salsa de ceps gratinats al forn; que jo recordo haver-los menjat anteriorment i que pel meu gust la salsa s'acompanyament era molt més sabrosa anys enrera. Cargols amb tres salses; sense pena ni glòria. Els cargols acompanyats de diverses salses, és habitual cuinar-los a la llauna. En el nostre cas, i donada l'immediatesa en que els han servit, evidentment no eren cuits d'aquesta manera, ja que es triga força més temps. Una mica ressecs. Les tres salses tampoc són res de l'altre món.

Com a plats forts: Ànec, especialitat de la casa en diverses receptes. Cuixa al forn, magret a la planxa; en general l'ànec és un plat molt ben preparat. Els punts de cocció força encertats respecte el que demana el client, si bé un puntet més cuit del compte, però correcte. Arrossos individuals, cosa que agraim els amants de l'arròs, ja que podem menjar-lo quan a la resta de comensals no els ve de gust.

Les postres tenen presentacions espectaculars, jo diria que inclús un pel massa grans les raccions. Boníssims. No podeu marxar sense fer postres.

El servei és molt agradable i tenen, al meu entendre, ben dimensionat el nombre de persones que atenen la cuina i la sala, ja que tot flueix amb força rapidesa.

En resum, crec que és un lloc molt recomanable per visitar, per dinar potser millor que per sopar; simplement per l'abundancia d'algunes racions que es fan de més bon pair després de dinar fent una passejada a la vora del riu, que no al vespre. Pel que fa a events en grups, empresa i similars, és un lloc ideal. Preparen menus a preu tancat amb un extens pica pica de primer, i pràcticament una carta complerta a triar de segon.

Ambient normal.
El personal es molt simpàtic.
Relació Qualitat/Preu: Normal.
Carta de vins: Bona varietat.

04-12-2013 00:00   xavier
Molt recomanable.

04-12-2013 00:00   xavier
Un molt bon restaurant per menjar carn.

06-04-2011 00:00   Manel
És un restaurant de cuina casolana de tota la vida amb un toc de presentació moderna. M'encanta.