Restaurant Catalunya Amor Meu

C. Magre, 7
Figueres (Girona)
Tel.: 972.502.036   649.100.323

Especialitat en ostres. Celler de vins. Cocteleria.

[Carta, a partir de: 12.00.-€]

Siena72       01-11-2010 00:00

Local de nom curiós situat al carrer on desemboca la sortida de turistes del Museu Dalí. Poc transitat pels figuerencs, però perfecte situació per atraure tots aquells que visiten el Museu.

Restaurant que es converteix en Pub musical de nit, amb una dstribució de taules molt acollidora, seients molt còmodes (sofàs, butaques), taules petites però correcte per menjar-hi. El local és de construcció antiga però molt ben decorat, sostres alts i una música ambiental molt agradable, que fa companyia però no impedeix poder parlar amb els teus acompanyants sense haver de cridar. La temperatura de la sala és molt correcta.

La carta presenta una àmplia varietat de plats, centrats bàsicament el la cuina dels bistrots francesos: ostres, muscles rebossats, foie, 'quiches', ànec, i d'altres plats que incorporen detalls de la cuina catalana. Una senzilla carta de vins. Molt destacable que ofereixen una molt àmplia carta de cerveses de diverses nacionalitats i sabors. Tanmateix, podem triar entre menjar a la carta o un parell de menús a 12 i 18 euros respectivament.

La visita es fa durant un dinar per a dues persones i optem per menjar a la carta i pel menú de 18 euros. Com entrants prenem mitja dotzena d'ostres molt ben presentades i molt sabroses, i un assortit d'embotits catalans a base de diverses classes de butifarres i lloms, acompanyat amb pà amb tomàquet. Com a petita crítica, simplement nomenar, que el pà amb tomàquet seria millor si es frega sobre el pà , enlloc del tant habitual últimament, tomàquet triturat i posat sobre el pà.
Com a plat principal, triem un emperador a la flor de sal, presentat en una ració molt esplèndida i un punt de cocció molt suau i agradable, l'acompanyen d'una mica d'arròs salvatge i amanida. El confit d'ànec força melòs, tendre per dins i molt torradet per fora, una mica astellòs però molt bó de sabor. La racció és una mica gran, ja que els 2 quarts, amb l'acompanyament pot ser un pèl massa menjar.
De postres prenem una tarta tatin fantàstica, bé de temperatura i un punt de dolç encertadíssim per la gent que ens agraden els dolços suaus. Un postre més refrescant com és el mojito de la casa, on es nota que també és bar i cocteleria de nit.
Ho rematem amb un tè correctament servit.

Un preu final de 28 euros per persona, més que correcte.

En resum un gran descobriment aquest local, per la gent que no acostumem a transitar pels carrers d'aquella zona. Per les nits d'estiu disposen de taules a fora. És dels llocs on ve de gust allargar força la sobretaula per la comoditat i l'ambient agradable que s'hi respira.

Ambient molt acollidor.
El personal es molt simpàtic.
Relació Qualitat/Preu: Molt bona.