Restaurant La Vela

Av. Pau Casals, 25
Llançà (Girona)       www.restaurantlavela.com
Tel.: 972.380.475

El Restaurant La Vela ofereix cada dia els millors plats de peix i marisc fresc acabat d'arribar del mar.

Siena72       28-10-2010 00:00

Local situat a l'entrada de la zona del Port de Llançà, sala menjador diàfana amb una decoració minimalista i molt blanca, però alhora moderna. Taules de diferents mides, disponibilitat de taules rodones , molt més agradables per grups. Comoditat molt correcta. Temperatura del local poc adequada (un pèl de fresca), que es solventa ràpidament.

La carta està basada principalment en el peix i el marisc. Disposen d'aquari amb llagostes, llamàntols i demés espècies vives, així com també ostres, tot amb un aspecte molt agradable. Se´ns ofereixen poductes frescos de temporada com les garotes o peix de llotja del dia.

Optem pel menú Mediterrani, que consta d'un assortit de clova, seguit d'una ventresca de tonyina  i, per acabar, una caldereta de llamàntol. De postres unes illes flotants. Acompanyat de aigua i vi blanc.

El primer plat, no té grans pretensions: muscles al vapor, cargols de mar, alguna petxina i una navalla a la planxa. Remarcable la salsa d'acompanyament. La ventresca de tonyina, feta a la planxa , molt ben trobat el punt de cocció, melosa, amb un acompanyament d'enciam on potser faltaria una mica d'amaniment. La caldereta servida com és degut amb tot un seguit d'eines i accesoris per poder arribar fins als últims racons de la clova i banyada amb una marinera correcta. Les illes flotants composades d'un llit de de pinya amb una base de crema i una illa de merenga. Absolutament fantàstica la crema.

El vi blanc afruitat correcte.

El cost per persona 40 euros, correcte.

En resum, un local que va estar a una altura correcta a pesar de visitar-lo en un mal moment. En zona turística, fora de temporada, entre setmana i de nit, la qual cosa, a l´haver-hi baixa afluència de públic, dificulta la millor qualitat del menjar, ja que el món del marisc i el peix fresc requereix una rotació en cuina la més alta possible. Una mica lents en l'inici del servei (amenitzant l'espera amb una delicadesa de foie amb cítrics), però després entre plats una velocitat de servei correcta.

Ambient poc acollidor.
Atenció al client: Normal.
Simpatia del personal: Normal.
Relació Qualitat/Preu: Normal.

Valoració general: Recomanable.